APABILA DISAPA PETUNJUK DAN HIDAYAH

APABILA DISAPA PETUNJUK DAN HIDAYAH

Borang Keahlian MUARA

Nama:
Email:
Telefon:
KP:
Alamat:

This HTML form was created by Freedback.

Bersama Menteri Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal-Ehwal Pengguna

Photobucket

Bersama Timbalan Menteri Pelajaran

Photobucket

Wednesday, November 18, 2009

NENEK OBAMA TUNDA HAJI KE TAHUN HADAPAN



Nenek Presiden Amerika Barack Hussein Obama, Sarah Obama, memutuskan untuk menunda keberangkatannya ke tanah suci bagi menunaikan ibadah haji ke tahun depan. Penundaan ini disebabkan kesulitan proses pemberian visa dari pihak kedutaan besar Saudi Arabia di Kenya.

Pihak kedutaan besar Saudi Arabia di Kenya memberikan hadiah khusus kepada nenek Obama berupa undangan tamu untuk naik haji ke tanah suci. Sayangnya, terdapat beberapa kesulitan yang menjadikan rancangan berkenaan tertunda hingga tahun depan.

Berita tentang naik hajinya nenek Obama telah menjadi berita hangat di beberapa surat khabar internasional, khususnya ketika berita yang tersebar tentang adanya gerakan untuk mengkristiankan nenek Obama dan keluarganya di Kenya semenjak kemenangan Obama sebagai presiden Amerika.

Berkaitan berita pengkeristianan itu, Nenek Sarah Obama menegaskan bahawa jika dirinya lahir, tumbuh, hidup, maka matinya sudah pasti sebagai seorang Muslimah.

Anak kepada Sarah Obama, Sayyid Obama, yang juga bapa saudara Presiden Barack Obama, mengatakan dia tidak mengerti alasan pembatalan oleh Kedutaan Saudi atas rancangan keberangkatan ibunya ke tanah suci untuk naik haji.

"Saya mendengar Duta Besar Saudi Arabia untuk Kenya telah diganti oleh orang yang baru. Namun, saya belum pernah bertemu dengannya di Nairobi," kata Sayyid Obama.

Sayyid mengatakan, keluarganya banyak menerima tawaran untuk menunaikan ibadah haji secara percuma dari banyak sponsor. Sayangnya, rancangan menunaikan rukun Islam terakhir itu harus ditunda hingga tahun depan.

"Tetapi Alhamdulillah, kami tak berkecil hati, kerana kami juga akan berangkat untuk menunaikan umrah beberapa waktu lagi," terang Sayyid

Petikan dari
http://www.eramuslim.com/berita/

No comments:

Post a Comment