APABILA DISAPA PETUNJUK DAN HIDAYAH

APABILA DISAPA PETUNJUK DAN HIDAYAH

Borang Keahlian MUARA

Nama:
Email:
Telefon:
KP:
Alamat:

This HTML form was created by Freedback.

Bersama Menteri Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal-Ehwal Pengguna

Photobucket

Bersama Timbalan Menteri Pelajaran

Photobucket

Wednesday, April 28, 2010

Gadai

Pahit atau tidak

Berat atau tidak

Hakikat atau tidak

Bukalah mata kalian

Tanah Tuah ini

Sudah ada yang dijual

Terjual habis

Mereka sudah ada segala-galanya

Kecuali satu iaitu kuasa

Melayu hijau masih lupa

Biru muda tidak berbangsa

Hingus budak tidak diseka

Akal budak masih dibiar begitu

Biarpun gigi susu sudah pupus

Tika tanah ini berbaki satu

Mereka puas kerana 9 telah ada pembeli

Sedangkan anak-anak masih merah kakinya

Hari ini ayam menjadi santapan

Ke depan ubi kayu kembali menjadi hidangan

Itulah sebaik-baiknya bagi mereka

Ku terima mereka dengan hati yang terbuka

Malangnya mereka sepak kepala

Kalian mahu kertas ini dipangkah?

Boleh..

Batalkan 7 wasiat Raja-raja Melayu

Kamu Melayu!

Lebih rela tangiskan terompah yang hilang

Sedang tanah ini kamu pinjamkan

Dari anak dan cucumu

Tak apa..

Melayu memang tidak layak di mana-mana dunia

Melayu bangsa nista menista sesamanya

Haram makan dari pinggan biru tua

Mereka itu kafir walaupun bersyahadah!!!

Peduli apa aku tentang semua itu

Aku Tuan Guru

Aku lebih tahu...

Haram kamu berjabat salam dengan mereka

Mereka bertudung tetapi isi neraka

Halal kamu ambil wang bantuan dari mereka

Diwajibkan kamu ludah mereka dengan hati dan lidahmu..

Kita hancurkan semua Melayu biru tua

Kita hantar 10 ribu tentera

Hancurkan mereka

Tapi awas!!!

Patuhi mereka-mereka lain yang tertindas..

Kasihan mereka

Kita kongsi kuasa okey..?

Kalau kamu berkuasa

Ambillah anak aku menjadi pekerja

Tapi sebelum itu

Biarkan aku menolongmu memperolehi kuasa

Tapi kamu mesti janji

Anak aku menjadi pekerja kamu

Dan kalau boleh jadikan dia sebagai pemegang saham di syarikatmu

Satu hari..

Pak..Bos saya kata

Hutang sudah selesai

Dia suruh saya pulang..

Anak.

Bapak cuma ada kad pengenalan saja

Kau pergilah gadaikan di kedai hujung tepi istana

Katakan bahawa kau melayu

Tapi pak..

Kalau sebut Melayu

Nanti saya kena pukul!!!!

No comments:

Post a Comment