APABILA DISAPA PETUNJUK DAN HIDAYAH

APABILA DISAPA PETUNJUK DAN HIDAYAH

Borang Keahlian MUARA

Nama:
Email:
Telefon:
KP:
Alamat:

This HTML form was created by Freedback.

Bersama Menteri Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal-Ehwal Pengguna

Photobucket

Bersama Timbalan Menteri Pelajaran

Photobucket

Wednesday, July 21, 2010

Badan Perhubungan Ambil Alih UMNO Bhg. Rantau Panjang




KUALA LUMPUR 21 Julai – Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan, sedikit masalah yang berlaku di beberapa bahagian tidak boleh dijadikan sebagai satu pandangan negatif kepada kekuatan parti.

“Jangan buat tanggapan keterlaluan, tiada yang luar biasa. Masalah yang berlaku di satu dua kawasan adalah perkara biasa. Di bahagian lain mesyuarat semuanya berlangsung dengan lancar,” kata beliau pada sidang media selepas mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di sini hari ini.

Menurut Perdana Menteri, dua bahagian UMNO iaitu Rantau Panjang dan Sungai Petani diambilalih pentadbirannya oleh Badan Perhubungan UMNO Negeri berikutan wujudnya masalah dalaman.

Katanya, masalah di Bahagian Rantau Panjang membabitkan mantan ketua bahagiannya, Datuk Mohd Zain Ismail dan Ghazali Ismail bersama Ketua Pergerakan Puteri, Norhayati Mamat yang mengadakan mesyuarat bahagian berasingan daripada ahli jawatankuasa bahagian.

“Oleh kerana ia melibatkan disiplin parti, Majlis Tertinggi bersetuju merujuk ketiga-tiga mereka kepada jawatankuasa Lembaga Disiplin untuk dipertimbangkan apa jua keputusan yang wajar diambil,” katanya.

Berkaitan permasalahan melibatkan Bahagian Sungai Petani, beliau memberitahu, Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah mengambil alih pentadbirannya sehingga keadaan reda dan dapat dipulihkan.

“Ini supaya Badan Perhubungan Negeri boleh mengambil keputusan yang tidak memihak kepada mana-mana pihak dan dapat memulihkan kembali bahagian terbabit,” katanya.

Najib juga memaklumkan bahawa MT telah mengesahkan pelantikan Naib Ketua Pergerakan Puteri UMNO Putrajaya, Husna Abdul Rahman sebagai pemangku Ketua Puteri bahagian itu bagi membolehkan pergerakan tersebut berjalan dengan lancar

No comments:

Post a Comment